Základní produkt – běžný účet
Platební nástroje a služby k běžným účtům
Příkazy k úhradě tuzemské – přikážete bance, aby z Vašeho účtu (účet plátce) poslala částku na jiný účet (účet příjemce) v rámci České republiky. Peníze jsou doručeny, připsány na účet příjemce nejpozději za dva pracovní dny.
– jednorázové příkazy – slouží k převodu peněz na účet příjemce. Rozlišují se jednotlivé příkazy (platba na jeden účet) nebo hromadné (více plateb na více účtů).
– trvalé příkazy – používají se pro placení stejných částek v pravidelných intervalech (měsíčně, ročně, apod.). Využívají se např. pro platby pojistek, nájmů, kapesného.
Příkazy k inkasu – jsou to takové příkazy k úhradě naruby. Přikážete bance, aby na Váš účet (účet příjemce) převedla částku z účtu plátce. Plátce ale předem musí podat svolení k inkasu a může si i nastavit limit, kolik maximálně lze takto převést na Váš účet. Příkaz k inkasu je vhodný v případě, že se platí opakovaně, ale jednotlivé částky se mírně liší. Například platba havarijní pojistky je pokaždé trochu jiná, lze se tedy s pojišťovnou domluvit na placení inkasem, pojišťovna si částku sama z Vašeho účtu vezme.
Příkaz k úhradě do zahraničí – peníze z účtu lze poslat na jiný účet prakticky kamkoli na světě. Oproti tuzemským platbám je to ale o poznání dražší a trošku složitější.
Platební karty – k bezhotovostnímu placení v obchodech (kamenných i v e-shopech) a k vybírání hotovosti z bankomatů. Rozlišují se karty:
- Debetní – k placení používáte svoje peníze na běžném účtu
- Kreditní – placením čerpáte peníze banky, využíváte tedy úvěr, který musíte splácet podle předem dohodnutých podmínek.
Elektronické bankovnictví – z pohodlí domova můžete využívat svůj běžný účet i ostatní typy účtů a produktů prostřednictvím internetu (patří sem např. i smartbanking – platby přes aplikaci v mobilním telefonu).

Zajímavost
S rozvojem internetu přišla i doba elektronického bankovnictví. Téměř všechny tradiční služby můžete využívat bez návštěvy pobočky banky. V kamenných pobočkách zůstavají složitější produkty a služby (např. hypotéky, poradenství apod.) a obsluha klientů, kteří davají přednost kontaktu s živým člověkem nebo nedůvěřují internetu.