Mít vlastního finančního poradce?

Dobrý finanční poradce

  • Nejdříve se Vás snaží poznat, klade hodně otázek, nejen o financích.
  • Klade otevřené otázky a nechá Vás mluvit.
  • Pozorně Vám naslouchá.
  • Mluví srozumitelně, ujišťuje se, že rozumíte tomu, co Vám říká. Vysvětluje.
  • Dá Vám dostatek času na rozmyšlenou. I on si vezme čas na přípravu řešení Vašich potřeb, zvláště, když Váš „případ“ je složitý nebo komplexní.
  • Upozorní na možná úskalí a rizika.
  • Nezatajuje poplatky, umí vysvětlit, za co je platíte.

Poradci vs „poradci“

  • Moc se neptá, hodně mluví, vychvaluje svůj produkt.
  • Klade manipulativní otázky a občas na ně sám odpovídá, např.: „Vy nechcete více peněz? No, kdo by nechtěl, že!“
  • Máte pocit, že Vás moc neposlouchá.
  • Snaží se působit odborně, neřeší, jestli mu rozumíte.
  • Snaží se Vás dotlačit k podpisu smlouvy nejlépe okamžitě, protože zítra by již mohlo být pozdě.
  • Jeho produkt prakticky nemá žádná úskalí a rizika. Univerzálně nabízí investiční životní pojištění, protože „by ho měli mít přece všichni.“
  • Poplatky zmíní jen letmo.
  • Rozhovor směřuje k tomu, že Vy máte problém, na který ON má SUPER řešení. Stačí uzavřít smlouvu na jeho produkt.

Příklad

doplnit