Mít vlastního finančního poradce?
Dobrý finanční poradce
- Nejdříve se Vás snaží poznat, klade hodně otázek, nejen o financích.
- Klade otevřené otázky a nechá Vás mluvit.
- Pozorně Vám naslouchá.
- Mluví srozumitelně, ujišťuje se, že rozumíte tomu, co Vám říká. Vysvětluje.
- Dá Vám dostatek času na rozmyšlenou. I on si vezme čas na přípravu řešení Vašich potřeb, zvláště, když Váš „případ“ je složitý nebo komplexní.
- Upozorní na možná úskalí a rizika.
- Nezatajuje poplatky, umí vysvětlit, za co je platíte.
Poradci vs „poradci“
- Moc se neptá, hodně mluví, vychvaluje svůj produkt.
- Klade manipulativní otázky a občas na ně sám odpovídá, např.: „Vy nechcete více peněz? No, kdo by nechtěl, že!“
- Máte pocit, že Vás moc neposlouchá.
- Snaží se působit odborně, neřeší, jestli mu rozumíte.
- Snaží se Vás dotlačit k podpisu smlouvy nejlépe okamžitě, protože zítra by již mohlo být pozdě.
- Jeho produkt prakticky nemá žádná úskalí a rizika. Univerzálně nabízí investiční životní pojištění, protože „by ho měli mít přece všichni.“
- Poplatky zmíní jen letmo.
- Rozhovor směřuje k tomu, že Vy máte problém, na který ON má SUPER řešení. Stačí uzavřít smlouvu na jeho produkt.

Příklad
doplnit